Az első, Brands Hatch-en megtartott tesztnap után Rácz Geri a héten visszatér a legendás versenypályára, majd az idénynyitó helyszínén, a Donington Parkban folytatja a felkészülést a 2022-es brit MINI CHALLENGE-szezonra. Az első és a második tesztnap között edzőtáborozással és szimulátoros gyakorlással töltötte a napjait.
Visszatekintés az első tesztnapra
Milyen érzésekkel hagytad el a pályát az első tesztnap után?
Nagyon izgatottan keltem fel. Amikor kiértem a pályára, akkor világossá vált, hogy teljesen más autó vár, mint amihez otthon hozzászoktam. A coach-om, Jiggy és az egész csapat nagyon kedvesen fogadott. Az első négy edzés alatt mindig látszott, hogy miben tudunk fejlődni, de annak ellenére is sokat le tudtunk faragni a köridőből, hogy használt gumikon mentünk és Jiggy mellettem ült. Nagyon elégedett voltam a tesztnappal és azzal, hogy ez elsőre így sikerült, az a cél, hogy innen folytassuk a munkát.
Sok újdonságot tartogatott számodra az autó, néhányat fel tudsz eleveníteni?
Sokkal erősebb a Suzukinál, ehhez még nem szoktam hozzá, ráadásul slick gumikat használunk. A szekvenciális váltóval is másként kell bánni, a korábbiaknál sokkal egyszerűbb, de az autó maga jóval agresszívabb és nehezebb vezetni.
Legendás helyszínen, Brands Hatch-en kezdted a felkészülést, egy kicsit megérintett már az angol motorsport kultúra hangulata?
Ez egy klasszikus helyszín, az emberek és az autók révén is érezhető, hogy most egy másik világba csöppentünk. Már elsőre megtetszett és várom a további alkalmakat, bízom benne, hogy ezt még sokáig folytatni fogjuk.
Szimulátoron gyakoroltál a tesztnap előtt, milyennek találtad a pályát és mennyire volt hasznos a felkészülésnek ez a formája?
A szintkülönbséget egyáltalán nem adta vissza még a legprofibb szimulátor sem, de a nyomvonal betanulására így is tökéletes. Az autó is más volt, viszont a csapat értékelte, hogy gyakoroltam a ballábas fékezést és a kormánymozdulatok finomítása érdekében is hasznos lehet a szimulátor, a továbbiakban is.
Milyen terveid vannak a következő tesztnapokra?
Ott szeretném folytatni, ahol abbahagytuk, ugyanilyen lendülettel fejlődni, hogy minél hamarabb felzárkózhassunk az élmezőnyhöz. Legközelebb már egyedül is fogok menni az autóval, kiderül, hogy mennyit sikerül gyorsulnom a második tesztnap során.
Felkészülés Lappföldön
Az első tesztnap után Geri négynapos edzőtáborba utazott Lappföldre, ahol a tradicionális téli sportok mellett motorosszánnal és jéggokartozással is fejlesztette az erőnlétét. A versenyszellemet sem szorította a háttérbe, a finnországi Frozen Ringen idei körrekordot futott, ezzel megelőzte az eddigi csúcstartót, aki a Ferrari korábbi F1-es dobogós helyezettje, Mika Salo volt.
Érdekességek Geriről
„Az autósport szeretetemet édesapámtól örököltem, aki raliversenyző is volt, és kisgyerekként minden versenyre magával vitt. Amikor viszont elmondtam neki, hogy én is versenyeznék, kijelentette, hogy szó sem lehet róla! Ezután nagyon sok sportot kipróbáltam, köztük apa fradis múltja miatt a focit is, de végül csak visszajutottam az autóversenyzéshez.”