Az időjárás játszotta a főszerepet a WSK Super Master Series harmadik futamán, az olaszországi La Concában. A pályára zúduló eső alaposan megnehezítette a versenyzők dolgát. Molnár Martin is sokat küzdött a sárral, az egyetlen száraz nyomvonallal, egyszer pedig a karburátor is fennakadt. Ennek ellenére csupa pozitív élménnyel zárta a hétvégét.
Viszontagságos körülmények közepette kellett helytállniuk a versenyzőknek a WSK Super Master Series harmadik futamán, La Concában, ahol az OKJ kategória mezőnyében az Energy Corse versenyzője, Molnár Martin is pályára lépett. A fiatal versenyző korábban nem kedvelte a dél-olaszországi helyszínt, idén viszont annak ellenére is pozitívan zárta a hétvégét, hogy több tényező is hátráltatta őt.
„Tavaly jártam utoljára La Concában, ami a WSK egyik legnehezebb pályája – mondta Martin. – Akkor nem nagyon tudtam kihozni a gokartból a maximumot, emiatt nem is lett a kedvenc helyszínem. Most szinte újra meg kellett tanulnom az előzési pontokat, de a hétvégén sikerült nagyon jól feldolgozni a La Concát, ami így már az egyik kedvenc pályám lett.”
Martin második versenyét futotta az Energy Corse színeiben, így a pálya mellett az új környezetet is ki kellett tapasztalnia. Az időmérőn a leggyorsabb körének a végén elkövetett egy apró hibát, ami miatt csoportjában a 11., összesítettben pedig 33. lett.
Ezután szakadt le az ég, ami azért is különös helyzetet teremtett, mert a pályát speciális bevonattal látták el, ami szárazon remek tapadást biztosít, esőben viszont úgy csúszik mint a jég. Martin számára a négy előfutam közül az első sikerült a legjobban, ahol esős körülmények között a 13. helyről rajtolva kilenc pozíciót javított, és 4. lett.
A másik három előfutam inkább a viszontagságos körülményekről szólt. Ezekben az előfutamokban az volt a közös, hogy a 13. és 14. helyekről rajtolva feljött az ötödik, hetedik, tizedik helyekre, ahol vagy az egyetlen száraz nyomról lökték le vagy a karburátor akadt fel, de a mindig balszerencsés volt.
Az elődöntőben taktikázott a csapat, felrakták a négy új gumit, amivel Martin a 19. helyről rajtolva kilenc pozíciót javított, és a 10. pozícióban futott be, amiért hat bajnoki pont járt.
Így, a szinte vert helyzet ellenére is sikerült beverekednie magát a döntőbe, ahol a 30. helyről rajtolt. A mezőnynek ezen része minden mindegy alapon versenyzett, és Martin is belekeveredett a darálóba, ahol hátulról beletolták az előtte lévő versenyzőbe, amitől az első lökhárítója is beesett, és ezért 5 másodperc büntetés jár. Később pedig hiába volt a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője, csak a 23. helyre tudott felkapaszkodni.
„Őrült hétvége volt – mosolygott Martin. – Néha nem láttam a felverődő sártól, de előfordult olyan is, hogy a célegyenes harmadánál tudtam csak padlógázt nyomni, addig úszott a gokart a vízen. Az sem segített, amikor a sok sártól padlógázon fennakadt a karburátorom az 1-es kanyarban. Ez egy derékszögű kanyar kis bukótérrel és nagyon közeli fallal. A fékkel ilyenkor nem lehet a motort lefullasztani, csak a motor tetején lévő szeleppel, amit egy kanyarban padlógázon keresztbe csúszva, nem könnyű megtalálni.”
„Még sohasem versenyeztem ekkora esőben, de ezt is ki kellett egyszer próbálni. Az összes megpróbáltatás ellenére élveztem a hétvégét, egy pillanatra sem adtam fel, és próbáltam kihozni magamból a legtöbbet.”
„A döntőben elég nagy volt a káosz a rajt után, mire a 30. helyről kiverekedtem magam a darálóból és elkezdhettem versenyezni, addigra elúszott a jó helyezés esélye. Így is kilenc helyet javítottam, amivel sajnos most meg kellett elégedni. A csapat a tempóm alapján top 10-be várt, de nem baj, majd a következő hétvégén Sarnóban pótoljuk.”