Rotax Max Challange
Rotax Max Euro Trophy
A Euro Trophy versenyhétvégéi szerdától zajlanak fakultatív szabadedzésekkel, pénteken délutántól kötelező szabadedzéseket és időmérő edzéseket tartanak. Az időmérések eredményeit figyelembe véve szombaton rövid futamokat (ún. Heat-eket) rendeznek, ezek eredményei alapján alakul ki az első Döntő (Final 1) rajtsorrendje, amelynek befutója határozza meg a második Döntő (Final 2) rajtsorrendjét. A két Döntő során az első 15 helyezett versenyző 25-től 1-ig pontokat szerez, amelyek beleszámítanak az összetett pontversenybe. A Euro Trophy esetében a négy versenyhétvége összesen nyolc futamából az adott pilóta legjobb hat eredményét kell figyelembe venni.
A sportszerűség érdekében a versenyzőket életkor és testsúly alapján sorolják különböző kategóriákba: a juniorok között 12-14 éves fiatalok indulhatnak 145 kg-os súlyhatártól, a senior kategóriában 14 éves kortól és 163 kg-tól vehetnek részt a versenyzők.
Central European Rotax Max Challenge
A Central European Rotax Max Challenge szabályrendszere kissé eltérő, de a Senior kategóriában itt is 14 év és 160 kg a minimumsúly. A legfőbb események vasárnap történnek, ekkor rendezik az időmérő edzést, az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntőt is. A versenyzők a döntők eredményei alapján szereznek pontokat, a szezon során összesen 15 döntő eredményét veszik figyelembe, mindhárom felvonás leggyengébb eredményét el lehet hagyni.
A pontrendszerben is lényeges az eltérés, az elődöntőben és a döntőben az első négy helyezett 34-33-32-31 sorrendben kap pontokat, majd a további helyezettek sorrendben eggyel kevesebbet, a szuperdöntőben pedig a győztes 55 pontjától indul a visszaszámlálás. Mindhárom esetben az összes helyezettet pontozzák, és azokat is, akik elrajtoltak, de nem fejezték be a versenyt, ők az utolsó célba érő versenyzőhöz képest 5 ponttal kevesebbet kapnak.