Számos ellenfelét megelőzve, a rajtpozíciójához képest jelentősen előre lépve zárta Losonczy Levente a TCR Italy sorozat negyedik fordulóját az olaszországi Mugellóban. A pénteki időmérő eredménye meghatározta a hétvége további alakulását, de az Aggressive Team Italia versenyzője így is felállhatott a dobogóra.   

A korábban F1-es nagydíjat is rendező Mugello Circuit versenypályán rendezték a 2023-as TCR Italy túraautó-bajnokság negyedik fordulóját, amelyen az Aggressive Team Italia pilótája, Losonczy Levente is rajthoz állt. A 20 éves versenyző szimulátoron és egy tesztnap révén készült a hétvégére a számára új helyszínen.

Mugello tempós pálya, ráadásul jellemzően kavicságyak övezik és a falak sincsenek messze, ezért nagyon pontos vezetést kíván meg a pilótáktól. Ez a népes, bő 30 fős mezőnynek többször is gondot okozott, ezért rendszeresek voltak a biztonsági autós fázisok, és már az edzéseken is nehéz volt tiszta kört futni.

Ezt Losonczy Levente is megtapasztalhatta, miután az ígéretes eredménnyel záruló szabadedzések után a péntek délután megrendezett időmérő edzésen nem tudott tiszta kört futni, és az autó, valamint a saját versenyképességétől elmaradó 25. rajtkockát szerezte meg a szombati első futamra.

„Az első szabadedzésen használt gumikkal kezdtem, hogy megbizonyosodjunk, minden rendben van az autóval és jók a beállítások is, majd feltettünk két új gumit, így az 5. helyezett lettem – nyilatkozta a Hungarian Motorsport Academy támogatásával versenyző pilóta.

„A második edzésen is jól sikerült a versenyszimuláció, ígéretes volt a tempó. Az időmérőn viszont nem sikerült összerakni a kört: először feltartottak, aztán túlságosan erőltettem, így szombaton a 25. rajtkockából indulhattam. Az biztatott, hogy tudtam, az autó jobb eredményre képes, úgyhogy arra törekedtem, hogy előrébb tudjak jönni a két futamon.”

Ez mindkét alkalommal sikerült is: szombaton Levente remek rajt után rögtön csatázni kezdett, 10 ellenfelét is megelőzte a pályán, majd két büntetésből is profitált, így a 13. helyen zárta az első futamot, pedig a balesetekkel tarkított futamon csupán néhány tiszta köre volt a mezőnynek.

„Jól sikerült a rajtom, az ellenfeleimnél nagyobb tempót tudtam bevinni az 1-es kanyarba, így rögtön javítottam néhány pozíciót. Jól jöttem ki a versenyszituációkból az első körben, egyből feljöttem 5-6 helyet, aztán volt még néhány előzés, mielőtt bejött a Safety Car. Utána hosszú körökig a pályán maradt, aztán csak egy körre engedtek el minket, mert egy újabb baleset miatt ismét bejött a biztonsági autó és a verseny végéig bent is maradt.  

Vasárnap már a pályán sikerült felülmúlni a szombati eredményt: Levente a 24. helyről indulva rögtön elment egy állva maradt ellenfele mellett, majd egy kicsúszással együtt is rögtön feljött a 19. helyre. Később Rodolfo Massaro majdnem kiforgatta, majd egy újabb koccanás után az olasz pilóta a falnak ütközött, ez is apropót adott arra, hogy a biztonsági autó szombathoz hasonlóan vasárnap is többször pályára lépjen.

A valós pályaidő vasárnap is csupán a versenytáv kisebb részét tette ki, Levente azonban így is a 12. helyen ért célba, ezzel igazolta, hogy a hétvégén versenyképes tempóra volt képes, és a várttól elmaradó időmérős eredmény ellenére is helytállt a mugellói forduló során.    

„Vasárnap a 24. helyről, a bal sorból indultam, és Spához hasonlóan ismét takarásban volt a lámpa, így az előttem lévő versenyző reakciójára hagyatkozhattam, ráadásul egy ellenfelem le is fulladt előttem. Az 1-es kanyarban jól tudtam belül helyezkedni, ott is hoztam pár pozíciót, majd a sikánnál újabbakat. Utána kicsit káosz volt az első kör, a 7-es kanyarban az egyik ellenfelem kiszorított a pályáról és kapott az autóm minden oldalról” – idézte fel Levente.  

„Egy baleset miatt bejött a biztonsági autó, utána jó tempót futottam, amíg össze nem akadtam egy másik Hyundai-jal. Ebből megint Safety Car lett, nálam elment a kormányközép, ezért a vezetési stílusom terén alkalmazkodnom kellett, de így is konstans tudtam maradni. Később sem volt olyan kör, amikor nem koccantunk valakivel, de az ilyen csatákból lehet tanulni. A 12. helyen értem célba, és a büntetések után a 11. lettem, a 25 éven aluliak értékelésében pedig a 3. helyezett. Eseménydús versenyek voltak!”

„Köszönöm szépen a remek autót az Aggressive Team Italiának, Pepe Oriolának és Hatvani Bálintnak a hétvégi erőfeszítéseket, édesapámnak, a szponzorainknak és a Hungarian Motorsport Academy-nek a támogatást!”

Az olasz bajnokságban most hosszabb szünet következik, a mezőny legközelebb 2023. szeptember 15-17. között találkozik az F1-es Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, előtte viszont Losonczy Levente a TCR Europe-ban is rajthoz áll, 2023. július 21-23. között a franciaországi Paul Ricardon.   

Losonczy Levente, TCR Italy Mugello eredmények

Első szabadedzés: 5.
Második szabadedzés: 18.
Időmérő edzés: 25.
Első futam: 13.
Második futam: 11.