Szeptember folyamán mozgalmas programmal folytatódott Losonczy Levente szezonja: az Aggressive Team Italia pilótája igazán hazai pályán, a WHB Győr Rally Showtime műsorszámában autózott, majd két alkalommal a sebesség szentélyében, Monzában versenyzett a TCR Italy és a TCR Europe mezőnyében.

Emlékezetes hónappal folytatódott Losonczy Levente idei szezonja, hiszen több mint 20 ezer néző előtt tartott bemutatót szülővárosában, a WHB Győr Rallyn, majd kétszer is pályára lépett az F1-es Olasz Nagydíj otthonában, a világszerte ismert monzai pályán a TCR Italy és a TCR Europe mezőnyében.

Győrben két alkalommal is körbement a belvárosi gyorsasági szakaszon, először Radnóti Ákos alpolgármester, másodszor az ismert énekes-műsorvezető, Lola volt az utasa. A Hungarian Motorsport Academy tagja emellett Szujó Zoltánnal, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökével is találkozott.

Nem sokkal azután, hogy Levente autója Győrbe érkezett, már vissza is szállították Olaszországba, hiszen a fiatal versenyző 2023. szeptember 15-17. között a TCR Italy, majd egy héttel később a TCR Europe mezőnyében szerepelt a legendás monzai pályán. Ráadásul, az olasz bajnokság fordulójától kezdve új mentor segíti a pályafutását a korábbi F1-es pilóta, Gianni Morbidelli személyében.

A TCR Italy első fordulóján egy szenzorhiba miatt Levente nem tudta befejezni a futamot, majd a második futamon hátulról megütötték az autóját, így az utolsó 6 kört balra húzó kormánnyal kellett megtennie, így a 16. helyen ért célba. A változékony időjárás és a megtett kilométerek viszont hasznos tapasztalatnak bizonyultak.

Egy héttel később, a TCR Europe mezőnyében a második szabadedzésen a 6. helyezett lett, és az esős időmérőn is top 5-ös helyre hajtott, amikor az ideiglenes 2. helyen haladva az Ascari-kanyarban kicsúszott és a korlátnak ütközött. A baleset miatt nem tudta folytatni az időmérőt és mindkét futamot az utolsó helyről kellett kezdenie.

A vasárnap megrendezett első futamon Levente taktikusan versenyzett, a rajt után rögtön megelőzte több ellenfelét, majd elkerülte mások baleseteit, és a 10. helyen ért célba. A második futamon hasonló forgatókönyv érvényesült, a verseny elején több ellenfelét is megelőzte, majd ismét a 10. helyezett lett, miután az utolsó körét sérült autóval teljesítette. 

„A második futamon sokkal jobb rajtot vettem az elsőhöz képest, próbáltam óvatos lenni, mert tudtam, hogy lesz 10 köröm egy jót versenyezni. A futam elején egyben maradt a mezőny, néhány versenyszituációból jól jöttem ki, de a verseny felétől leszakadtunk az előttünk lévő Audiktól és 5-6 autós csoportban a mezőny elejét követve mentünk. Az Audik nagyon gyorsak voltak az egyenesben, a Parabolicában utolértem őket, aztán lemaradtam tőlük, még a hibáik után is el tudtak húzni” – nyilatkozta Levente.

„A végén kialakult egy tömörülés előttem és rámentem a rázókőre, ekkor megsérült a splitter, begyűrődött az autó alá, hirtelen nagy vibráció alakult ki, és a nagy füst miatt visszavettem a tempóból, mert először defektre gyanakodtam. Nagy volt az előnyöm, így a 10 helyre be tudtam hozni az autót.”

„A tempónk általánosságban nagyon jó volt, ha előrébb indulok, az első 5 hely egyikére is lett volna esélyünk. Az autó szuper lett, a fiúk munkáját konstans, jó helyekkel háláltuk meg. Mindenki elégedett a teljesítménnyel és jól fest minden a továbbiakra nézve! Köszönöm szépen az Aggressive Team Italia, Gianni Morbidelli és a Fit4Race munkáját, partnereinknek, a Hungarian Motorsport Academynek és édesapámnak a támogatást!”

Losonczy Levente 2023-as versenyprogramjában három további hétvége várható: október 20-22. között rendezik a TCR Europe szezonzáróját Barcelonában, október 13-15. között a TCR Italy vallelungai fordulója, majd október 27-29. között zárul a TCR Italy Imolában, ahol Levente az idénynyitón 3. helyezett lett.

Losonczy Levente, TCR Italy Monza eredmények

Első szabadedzés: 15.
Második szabadedzés: 14.
Időmérő edzés: 15.
Első futam: 35. (kiesett)
Második futam: 16.
Pontverseny: 13. 

Losonczy Levente, TCR Europe Monza eredmények

Első szabadedzés: 13.
Második szabadedzés: 6.
Időmérő edzés: 14
Első futam: 10.
Második futam: 10.
Pontverseny: 13.