Silverstone-ban, az idei szezon utolsó előtti fordulóján állt rajthoz Rácz Geri a MINI CHALLENGE JCW mezőnyében, és felejthető időmérő edzés után remek felzárkózást produkálva mindhárom futamon a legjobb tízben végzgett. Ennek köszönhetően minden korábbinál több pontot szerzett, és feljött a második helyre az újoncok pontversenyében.
Legendás helyszínen, az angliai Silverstone-ban folytatódott a MINI CHALLENGE JCW szezonja, benne a HUMDA támogatásával versenyző Rácz Gerivel. A 16 esztendős pilóta a versenyhétvégét megelőző kedden vezetett először a 2,6 km hosszú National-nyomvonalon, amellyel sikerült összebarátkoznia, és bár az időmérő edzése nem sikerült jól, végül így is mindhárom versenyen a legjobb tízben zárt, emellett feljött az újonc értékelés második helyére, és a harmadik futamon ő szerezte a legtöbb pontot azon újoncok közül, akiknek az eredménye beleszámít ebbe a rangsorba.
Geri a pénteki szabadedzéseken az ötödik, illetve a kilencedik időt autózta, ami azzal együtt is bizakodásra adott okot a hétvége további részére nézve, hogy ilyenkor még a legtöbb pilóta nem a köridőkre hajt.
A szombati időmérő azonban nem úgy sikerült, ahogyan ő és a csapat remélte. „Új stratégiát próbáltunk ki, ami azt jelenti, hogy kettő helyett három új gumival mentünk ki, azaz az első két abroncs mellett a bal hátsó is új volt. Ezt most először alkalmaztuk, korábban teszten és szabadedzésen sem köröztünk így. Nem vált be, mert túlzottan stabillá és alulkormányzottá vált az autó, a jobbos kanyarokban túlságosan betapadt a hátulja, ezért nem volt elég jó a kanyartempóm és a kigyorsításaim sem. Az időmérő végén kimentem a pályára egy új bal első gumival, és sikerült három helyet előrejönnöm, de ez még így sem volt valami jó eredmény.”
Elsőre beverekedte magát a legjobb tízbe
Geri a 28 fős mezőnyben a 15. rajtkockát szerezte meg az első futamra, amelynek úgy vágott neki, hogy a lehető legtöbbet szeretne előrejönni, miközben tiszta versenyt kell fusson. Ezúttal már csak az első tengelyre kapott új gumikat, azaz visszatért a korábban bevált módszerhez. Végül olyan jól sikerült helyezkednie a rajt után, hogy már az első kör végére beverekedte magát a legjobb tízbe, a futamot pedig a 8. helyen fejezte be.
A hivatalos értékelésben ugyanakkor a 9. pozícióban rangsorolták, mert 1,2 másodperces büntetést kapott egy vétlen szituációért, így végül a bírák visszacserélték a helyezéseket közte és az eredetileg a 9. helyen záró Jack Davidson között. „Ez benne van az autósportban, nem voltam csalódott miatta, a második versenyhez pedig úgy álltam hozzá, hogy ezt az elvett helyezést mindenképpen szeretném visszaszerezni” – nyugtázta a büntetést Geri.
Az EXCELR8 Motorsport magyar versenyzője pedig véghez is vitte ezt a tervet, és rögtön a második verseny rajtja után körbeautózta Davidsont, majd jó tempóban haladva a 8. helyen ért célba az ő szemszögéből igencsak eseménytelen futamon.
Soha nem csatázott még ennyit
A második verseny viszonylagos nyugalma után a harmadik, egyben a hétvége utolsó futamáról azonban már egyáltalán nem volt elmondható ugyanez. Geri a 8. helyről rajtolt, és végül úgy lett hetedik, hogy szinte végig oda-vissza előzgette egymást több riválisával. Ez a helyezés ráadásul azt jelentette, hogy a legtöbb pontot bezsebelő újonc is a 16 esztendős magyar versenyző lett, hiszen az újoncok rangsorában értékelt pilóták közül ő végzett a legjobb helyen.
„Kellett két futam ahhoz, hogy megtapasztaljam, hol és miként lehet előzni ezen a pályán. Szerintem ez volt az eddigi legintenzívebb versenyem ebben a sorozatban, az elsőtől az utolsó kanyarig csatáztam. Többször összeértem a riválisaimmal, a végén pedig célfotóval futottam be, mert csak 6 ezredmásodperccel előztem meg a nyolcadik helyezettet. A levezető körben figyeltem is a kivetítőt, hogy melyikünket rangsorolták előrébb, és nagyon megörültem, amikor az én nevemet láttam a hetedik helyen.”
„Mindig beszéljük a csapattal, hogy a harmadik versenyre mindenki megtáltosodik, mert már nem kell figyelembe venni, hogy egy hibának vagy balesetnek következménye lesz a további futamokra nézve. Főleg azok lesznek erőszakosabbak, akiknek még nem volt kiesése a szezonban, hiszen az év végén a két leggyengébb futam eredménye kiesik, és már nincs hátra sok. Emellett sokan két új gumit tettek fel az első tengelyre, nekem viszont már csak egyetlen új abroncsom maradt, ezáltal a balos kanyarokban kissé szenvedtem, miközben az új gumisok előnyben voltak a rajtnál, és jobban is bírták a végéig.”
Geri mérlege tehát egy 9. egy 8. és egy 7. hely a silverstone-i hétvégéről, ráadásul ebben a sorrendben, így elmondható, hogy sikerült folyamatosan előrelépnie. „Összességében pozitív szájízzel hagytam el Silverstone-t, mert sikerült megmutatnom, hogy a versenytempón bőven a top tízen belül van. Remélem, hogy ugyanez lesz a helyzet Brands Hatch-ben is, de még mielőtt elkezdek a szezon utolsó versenyhétvégéjére készülni, szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak az apukámnak, a Fit4Race-nek és a Thomas Breitling nyereményjáték két győztesének, akik szintén a helyszínről figyelték a silverstone-i hétvége eseményeit. Köszönöm a támogatást, és remélem, hogy jól érezték magukat.”
Geri a minden eddiginél jobb ponttermésének köszönhetően csapattársát, Joshua Jacksont megelőzve tehát feljött az újonc értékelés második helyére, míg az összetettben a 12. pozíciót foglalja el. A MINI CHALLENGE JCW október 7-e és 9-e között Brands Hatch-ben zárja az idényt, de az idei második fordulóval ellentétben ezúttal nem a rövidebb, Indy-nyomvonalat, hanem a teljes pályát használja majd.