Utolsó előtti állomásához érkezik a MINI CHALLENGE JCW 2022-es szezonja, ráadásul nem is akárhová, hanem egyenesen a világ egyik leghíresebb pályájára látogat el a mezőny. A legutóbbi forduló utolsó versenyén az újoncok értékelését megnyerő Rácz Geri hasonló folytatásban bízik a nagy-britanniai motorsport bölcsőjében is.
A rangos nemzetközi sorozatok által elkerült Snetterton után a motorsport őshazájában, a Londontól valamivel több mint 100 km-re fekvő Silverstone-ban versenyez Rácz Geri a hétvégén a MINI CHALLENGE JCW mezőnyében. Az EXCELR8 Motorsport pilótája az összetettben a 12., az újoncok értékelésében pedig a 3. helyről várja a folytatást. A HUMDA Academy támogatásával versenyző Geri legjobb eredménye eddig a szezonban a két fordulóval ezelőtt, Knockhillben elért ötödik helyezés, de a legutóbbi versenyhétvégére is van miért büszkének lennie, hiszen a harmadik futamon a legjobb újoncként ért célba. A 16 esztendős sportoló ezekre az eredményekre építene Silverstone-ban is.
„Amennyiben hasonló eredményt tudnék elérni, mint Knockhillben, azaz képes lennék a legjobb ötben, vagy annak a környékén csatázni, azzal elégedett lennék. És mivel szerintem sűrű lesz a mezőny, látok rá esélyt, hogy ez megvalósuljon. Az újoncértékelésben most is szeretnék legalább egy alkalommal az első helyen végezni, remélem, hogy ez is összejön. Úgy érzem, hogy a csapat elégedett az eddigi teljesítményemmel és azzal, ahogyan alkalmazkodtam az új autó és új közeg jelentette kihívásokhoz az idén, én pedig szeretném bizonyítani, hogy képes vagyok folyamatosan fejlődni.”
![7-0Q3A0634](https://motam.hu/wp-content/uploads/2022/09/7-0Q3A0634-scaled.jpg)
Ez csak részben a Forma-1-es pálya
Silverstone-nal kapcsolatban sokaknak alighanem az ugrik be először, hogy 1950-ben itt rendezték az első Forma-1-es világbajnoki futamot – amelyen nem mellesleg a nemrég elhunyt II. Erzsébet is jelen volt –, de nemcsak az F1, hanem lényegében az összes neves versenysorozat megfordul, vagy megfordult már itt a MotoGP-től kezdve a hosszútávú világbajnokságon át az IndyCar-ig.
A brit túraautó-bajnokság (BTCC) 2007 kivételével 1979 óta minden évben versenyez Silverstone-ban, így természetesen az idei naptárból sem maradhatott ki a patinás helyszín, a túraautósok és betétsorozataik – beleértve a MINI CHALLENGE-t – azonban nem a 2010-es átépítése óta 5891 méter hosszú Grand Prix-pályát, hanem az ennél jóval rövidebb, 2,6. km-es National nyomvonalat használják.
Mindez azt jelenti, hogy a rajt-célegyenes és a paddock is máshol van, mint az az F1-ben 2011 óta megszokott, hiszen az új komplexumot magában foglaló szakasz nem része a National pályának. Ezért aztán Geri és versenytársai onnan rajtolhatnak majd, ahonnan a királykategória tette ezt 1950 és 2010 között, és akárcsak 1950-ben a történelem első F1-es futamát megnyerő Nino Farina, ők is a híres Copse-kanyarba fordulnak majd be először az elindulás után.
Számos neves kanyar kimarad a pályából, így a Stowe, a Vale vagy a Club is, viszont a Copse mellett a Brooklands-en vagy a Luffieldon átmennek majd a pilóták. A Maggotts-on és félig-meddig a Becketts-en is, de mivel a National nyomvonal utóbbinál válik el a Grand Prix-pályától, és már a Maggotts-ban is fékeznek, ezek a kanyarok csak nevükben hasonlítanak arra, ahogyan például az F1-es futamokról ismerjük őket.
Geri otthoni szimulátorában és a versenyhétvégét megelőző teszten ismerkedett meg a nyomvonallal, ami vezetési szempontból nem támasztja óriási kihívás elé a pilótákat, ám annál izgalmasabb futamokat ígér. „Mivel az angliai motorsport központjába utazunk, arra számítok, hogy a szokottnál több néző fog kilátogatni a hétvégére, már csak a pálya és a légkör miatt is. Ami a versenyzést illeti, szerintem nagy különbség nem lesz az eddigiekhez képest. Kicsit sajnálom, hogy nem a Forma-1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán körözünk, de a csapattal azért mindenképpen végigsétálunk majd azon is. A National nyomvonal sem rossz, de nem sorolnám a legizgalmasabbak közé, mivel teljesen lapos, azaz nincsenek rajta szintkülönbségek.”
![7-AASF4217](https://motam.hu/wp-content/uploads/2022/09/7-AASF4217-scaled.jpg)
„Versenyzési szempontból viszont jónak ígérkezik, hiszen két hosszú egyenest is tartalmaz, ahol lehet majd csatázni. Amennyiben valaki elég elszánt, a célegyenes végén levő Copse-kanyarban be tud vetődni a másik mellé, miként a Becketts-ben is meg lehet próbálni az előzést, akárcsak a Wellington-egyenes végén levő Brooklands-ben. Elképzelhető, hogy nem lesznek akkorák a különbségek a pilóták között, mert nincs kimondottan nehéz kanyar, ami szétrázhatja a mezőnyt, ezért sok lehet majd a kerék a kerék elleni csata.”
Mint mindig, az időmérő edzés most is fontos lesz, hiszen az ott elért eredmény a hétvége teljes további alakulására kihatással van, ám lesz lehetőség a pályán is pozíciókat nyerni, ezért nem annyira meghatározó a rajthely, mint néhány másik helyszínen.
A MINI CHALLENGE JCW Class hivatalos programja
Szombat
12.25 – 12.55: Időmérő edzés
17.35 – 1. futam, 20 perc
Vasárnap
10.00 – 2. futam, 20 perc
14.35 – 3. futam, 20 perc