Utolsó előtti állomásához érkezik a MINI CHALLENGE JCW 2022-es szezonja, ráadásul nem is akárhová, hanem egyenesen a világ egyik leghíresebb pályájára látogat el a mezőny. A legutóbbi forduló utolsó versenyén az újoncok értékelését megnyerő Rácz Geri hasonló folytatásban bízik a nagy-britanniai motorsport bölcsőjében is.

A rangos nemzetközi sorozatok által elkerült Snetterton után a motorsport őshazájában, a Londontól valamivel több mint 100 km-re fekvő Silverstone-ban versenyez Rácz Geri a hétvégén a MINI CHALLENGE JCW mezőnyében. Az EXCELR8 Motorsport pilótája az összetettben a 12., az újoncok értékelésében pedig a 3. helyről várja a folytatást. A HUMDA Academy támogatásával versenyző Geri legjobb eredménye eddig a szezonban a két fordulóval ezelőtt, Knockhillben elért ötödik helyezés, de a legutóbbi versenyhétvégére is van miért büszkének lennie, hiszen a harmadik futamon a legjobb újoncként ért célba. A 16 esztendős sportoló ezekre az eredményekre építene Silverstone-ban is.

„Amennyiben hasonló eredményt tudnék elérni, mint Knockhillben, azaz képes lennék a legjobb ötben, vagy annak a környékén csatázni, azzal elégedett lennék. És mivel szerintem sűrű lesz a mezőny, látok rá esélyt, hogy ez megvalósuljon. Az újoncértékelésben most is szeretnék legalább egy alkalommal az első helyen végezni, remélem, hogy ez is összejön. Úgy érzem, hogy a csapat elégedett az eddigi teljesítményemmel és azzal, ahogyan alkalmazkodtam az új autó és új közeg jelentette kihívásokhoz az idén, én pedig szeretném bizonyítani, hogy képes vagyok folyamatosan fejlődni.”

 

Ez csak részben a Forma-1-es pálya

Silverstone-nal kapcsolatban sokaknak alighanem az ugrik be először, hogy 1950-ben itt rendezték az első Forma-1-es világbajnoki futamot – amelyen nem mellesleg a nemrég elhunyt II. Erzsébet is jelen volt –, de nemcsak az F1, hanem lényegében az összes neves versenysorozat megfordul, vagy megfordult már itt a MotoGP-től kezdve a hosszútávú világbajnokságon át az IndyCar-ig.

A brit túraautó-bajnokság (BTCC) 2007 kivételével 1979 óta minden évben versenyez Silverstone-ban, így természetesen az idei naptárból sem maradhatott ki a patinás helyszín, a túraautósok és betétsorozataik – beleértve a MINI CHALLENGE-t – azonban nem a 2010-es átépítése óta 5891 méter hosszú Grand Prix-pályát, hanem az ennél jóval rövidebb, 2,6. km-es National nyomvonalat használják.

Mindez azt jelenti, hogy a rajt-célegyenes és a paddock is máshol van, mint az az F1-ben 2011 óta megszokott, hiszen az új komplexumot magában foglaló szakasz nem része a National pályának. Ezért aztán Geri és versenytársai onnan rajtolhatnak majd, ahonnan a királykategória tette ezt 1950 és 2010 között, és akárcsak 1950-ben a történelem első F1-es futamát megnyerő Nino Farina, ők is a híres Copse-kanyarba fordulnak majd be először az elindulás után.

Számos neves kanyar kimarad a pályából, így a Stowe, a Vale vagy a Club is, viszont a Copse mellett a Brooklands-en vagy a Luffieldon átmennek majd a pilóták. A Maggotts-on és félig-meddig a Becketts-en is, de mivel a National nyomvonal utóbbinál válik el a Grand Prix-pályától, és már a Maggotts-ban is fékeznek, ezek a kanyarok csak nevükben hasonlítanak arra, ahogyan például az F1-es futamokról ismerjük őket.

Geri otthoni szimulátorában és a versenyhétvégét megelőző teszten ismerkedett meg a nyomvonallal, ami vezetési szempontból nem támasztja óriási kihívás elé a pilótákat, ám annál izgalmasabb futamokat ígér. „Mivel az angliai motorsport központjába utazunk, arra számítok, hogy a szokottnál több néző fog kilátogatni a hétvégére, már csak a pálya és a légkör miatt is. Ami a versenyzést illeti, szerintem nagy különbség nem lesz az eddigiekhez képest. Kicsit sajnálom, hogy nem a Forma-1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán körözünk, de a csapattal azért mindenképpen végigsétálunk majd azon is. A National nyomvonal sem rossz, de nem sorolnám a legizgalmasabbak közé, mivel teljesen lapos, azaz nincsenek rajta szintkülönbségek.”

„Versenyzési szempontból viszont jónak ígérkezik, hiszen két hosszú egyenest is tartalmaz, ahol lehet majd csatázni. Amennyiben valaki elég elszánt, a célegyenes végén levő Copse-kanyarban be tud vetődni a másik mellé, miként a Becketts-ben is meg lehet próbálni az előzést, akárcsak a Wellington-egyenes végén levő Brooklands-ben. Elképzelhető, hogy nem lesznek akkorák a különbségek a pilóták között, mert nincs kimondottan nehéz kanyar, ami szétrázhatja a mezőnyt, ezért sok lehet majd a kerék a kerék elleni csata.”

Mint mindig, az időmérő edzés most is fontos lesz, hiszen az ott elért eredmény a hétvége teljes további alakulására kihatással van, ám lesz lehetőség a pályán is pozíciókat nyerni, ezért nem annyira meghatározó a rajthely, mint néhány másik helyszínen.

A MINI CHALLENGE JCW Class hivatalos programja

Szombat

12.25 – 12.55: Időmérő edzés
17.35 – 1. futam, 20 perc

Vasárnap

10.00 – 2. futam, 20 perc
14.35 – 3. futam, 20 perc