Molnár Martin az összetett második helyéről vág neki a brit F4 idei negyedik versenyhétvégéjének Thruxtonban, ahol reményei szerint akár az első futamgyőzelem is összejöhet.

Idei negyedik versenyhétvégéjével folytatódik a brit Forma–4-es bajnokság. Donington, Silverstone és Snetterton után ezúttal a Hampshire megyében, Southamptontól 50 km-re fekvő Thruxtonba látogatnak a mezőny tagjai, hogy Anglia leggyorsabb versenypályáján mérkőzzenek meg.

Thruxton a normandiai partraszállásban is kiemelt szerepet betöltő II. világháborús reptérként kezdte pályafutását, majd 1950-től rendezett előbb motor-, valamivel később már autóversenyeket is. A 3793 méter hosszú, rendkívül tempós körön mindössze két féktáv található, a pilóták pedig a legnagyobb átlag-, illetve csúcssebességet is itt érik el a teljes szezon során. Utóbbi akár 240 km/óra is lehet.

A hétvégét az összetett második helyéről váró Molnár Martin persze nemcsak az egyenesekben szeretne gyors lenni, hanem a stopper alapján is, hogy ezáltal folytassa remek sorozatát, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ugyanis eddig az összes hétvégén dobogóra állhatott az idei szezonban, aminek köszönhetően csupán 9 pont a hátránya az éllovassal szemben.

„Az itt rendezett teszten egész jó volt a tempónk, az élmezőnyben szerepeltünk – emelte ki a Virtuosi Racing versenyzője. – Ez az a helyszín, ahol a szezon során a legfontosabb lesz a szélárnyék, mert anélkül az embernek nincs túl sok esélye. A vonalvezetés alapján azt gondolhatnánk, hogy ez egy unalmas pálya, de a nagy tempó és a szélárnyékozás miatt egyáltalán nem az. Remélhetőleg jó hétvégénk lesz. A célom természetesen a minél jobb eredmény elérése mellett az, hogy megszerezzem az első futamgyőzelmemet. Bízom benne, hogy ezen a hétvégén ez is össze fog jönni.”

A thruxtoni versenyek amellett, hogy élvezetes csatákat hozhatnak, nagyobb próbatétel elé állítják a pilótákat, mint ami első ránézésre a vonalvezetésből következhet, hiszen az a két féktáv, amit teljesíteniük kell, egyaránt nagyon nehéz, mivel kanyarodás közben kell fékezni. Az aszfalt ráadásul nagyon érdes, ezért akár egyetlen elfékezésnek is komoly hatása lehet a versenyképességre. 

Érdekességnek pedig ott van a versenypálya közepén működő reptér, így az olykor le- és felszálló repülőgépek közvetlenül a versenyzők feje fölött szállnak el.

A thruxtoni versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

Szombat
10:00 – 10:25: Időmérő edzés
13:55 – 14:15: 1. futam
17:15 – 17:35: 2. futam

Vasárnap
14:40 – 15:05: 3. futam