Losonczy Levente izgatottan várta a TCR Europe Hungaroringen megrendezett furdulóját

Június 16-18. között rangos túraautó-versenyek és formulaautós futamok zajlottak a Hungaroringen: az International GT Open mezőnye mellett a TCR Europe és a Formula Regional by Alpine pilótái is rajthoz álltak. A TCR Europe-ban az Aggressive Team Italia pilótája, Losonczy Levente is pályára lépett.

A verseny előtt Levi egy interjúban foglalta össze, hogy milyen élményei vannak a Hungaroringről és miért is különleges számára a versenypálya.

„A Clio kupás pályafutásom során többször álltam dobogón a Hungaroringen és itt debütáltam tavaly a TCR kategóriában. Bár sokat versenyzem külföldön, igazán hazai pályának érzem a Hungaroringet, hiszen közel 40 éves múltú, Forma-1-es pályáról beszélünk, mindig nagyon különleges itt versenyezni.”

Az interjú további része a gombra kattintva olvasható!

A Hungaroringen, egy újabb nagydíjpályán rendezték meg a TCR Europe versenysorozat idei negyedik fordulóját, ami egyben a World Tour utolsó európai helyszíne is volt. A két értékelésnek köszönhetően ismét erős mezőny állt össze, amelyben az Aggressive Team Italia versenyzője, Losonczy Levente is pályára lépett.

Noha a Hungaroring hazai pálya Levente számára, a Hyundai Elantra N TCR-rel minden helyszínen a tapasztalatszerzés az egyik fő feladat. Ebben ezúttal nem segített, hogy a két pénteki szabadedzés egyikét elmosta az eső, így száraz pályán lényegében 30 perc edzéslehetőség maradt a pilótáknak.

Levente számára a hétvégén két komoly mérce is akadt: a Hungarian Motorsport Academy egyik mentora, Michelisz Norbert is pályára lépett, valamint az Aggressive Team Italia színeiben a korábbi Auto GP-bajnok és TCR Italy 2. helyezett Kevin Ceccon is rajthoz állt.

A várakozás szombat délután beigazolódott: Levente jól rajtolt az első futamon, egy ideig a 17. helyen haladt, majd csatákba bonyolódott, egy versenyszituáció során beszorult két ellenfele közé. Az autójának jobb első lengőkarja elhajlott, így már nem tudta tartani a riválisok tempóját, és végül a 18. helyen intette le a kockás zászló.

Vasárnap 12:05-től már el is indult is a második futamon, ami sajnos csupán néhány méterig tartott, mert az 1-es kanyarból kifelé Dušan Borković és Michelisz Norbert balesetbe keveredett, és Levente vétlenül nekiütközött Viktor Davidovski autójának, aki próbálta elkerülni a megpördülő autókat. Levente még visszatért a boxba a sérült autóval, de a folytatásra ezúttal nem volt lehetőség.

Az eredmények tekintetében a Hungaroring nem volt kegyes a magyar versenyzőkhöz, Levente azonban hálás volt a közönségnek a támogatásért.

 

Illusztris vendégek érkeztek a Hungaroringre

 

Vasárnap igazi versenyhangulat fogadta a csapatokat és az egyre nagyobb létszámú közönséget is. A Hungarian Motorsport Academy versenyzőjét Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke is üdvözölte, valamint meglátogatta őt az ismert énekes-műsorvezető, Lola is, aki egy túravezetés erejéig az Aggressive Team Italia csapatánál is vendégeskedett.

A MOTAM csapata is a helyszínen támogatta és szurkolt Levinek.

Gender Tamás Junior ismeretlen motorral is rögtön az élmezőnyben kezdett

 

Általa jól ismert pályán, eddig ismeretlen motorral és gumikkal kellett megbirkóznia Gender Tamás Juniornak az olaszországi Franciacortában. Az olasz IAME-sorozat hatodik állomásán szereplő versenyző azonnal felvette a ritmust.

Az olasz IAME-sorozat 6. fordulójában versenyzett Gender Tamás Junior az elmúlt hétvégén Franciarcortában. A X30 Junior kategóriában versenyző sportolónak csak a pálya volt ismerős, hiszen mind az X30-as motorral, mind a gumikkal meg kellett barátkoznia, hogy minél előbb felvegye a ritmust az 51 fős mezőnyben. A csütörtöki teszt után a Forza Racing színeiben induló versenyző a 11. helyen kezdett a pénteki szabadedzésen, majd az időmérőn megérkezett az élmezőnybe, mivel csoportjában és összesítésben is a 3. helyen zárt.

Gender Tamás Junior így tehát az előkelő második sorból várhatta a három előfutamon a rajtot, és már a legelsőn megmutatta, hogy nemcsak időmérőn, hanem versenyen is felveszi a versenyt a legjobbakkal. Végül nyolcadikként ért célba, de mivel beesett a gokartjának az orrkúpja, büntetés után a 16. pozícióban rangsorolták.

Másnap aztán már valóban összejött a top 10, ezt az eredményt azonban nem sikerült megismételni a harmadik előfutamban, mert a magyar gokartos előtt történt egy baleset, aminek következtében megsérült a gokartja és fel kellett adnia a küzdelmet. Az elődöntőbe azonban így is bejutott, majd a kezdeti visszaesés után hét versenytársát megelőzve a 16. helyen ért célba, ám itt is jött egy büntetés, ami visszavetette a 22. pozícióba, itt zárta tehát az IAME-sorozat franciacortai fordulóját.

Gender Tamás Junior Franciacorta előtt az olasz gokartbajnokság La Concában rendezett idei második fordulóján is rajtohoz állt, ahol hamar felvette a ritmust és pénteken a vizes pályán rendezett szabadedzések közül az egyiket megnyerte, egyszer pedig második időt ért el. És bár az időmérőn – immár száraz pályán – még csúszott a gokartjának a hátulja, szombaton a 13. helyről indulva remek rajtokat vett. Ennek is köszönhetően a két előfutam során egy 5. és egy 8. hely volt a mérlege.

Vasárnapra két verseny maradt, amelyeken szintén nagyon jól rajtolt és a tempója is megvolt, ám mindkettő balesettel ért véget, miután egy-egy riválisa mindkétszer ráhúzta a kormányt előzés közben. 

Molnár Martin Rodby-ban versenyzett az FIA gokart Európa-bajnokságon 

Jó tempót mutatott, de csattanással ért véget Molnár Martin dániai Eb-szereplése.

Kétszer is hatodikként intették le Molnár Martint az FIA gokart Európa-bajnokság idei harmadik versenyhétvégéjén, ám egy baleset és egy technikai hiba is hátráltatta az Energy Corse gokartosát a dánia Rodby-ban. Martin a két héttel azelőtt, a Champions of the Future Euro Series ugyanitt rendezett fordulóján ismerkedett meg a pályával, majd az Európa-bajnokságon sikerült kamatoztatnia a tapasztalatait. Ám ez nem minden esetben garantálta a jó eredményt.

A pénteki időmérő edzésen a csoportjában a 7. időt ért el, erről a helyről várhatta tehát a hétvége első előfutamát, amelyen azonban a 6. helyen haladva megállt a motorja és kiesett, ráadásul hátulról el is találták. A folytatásban ezek után a tartalékmotorral kellett versenyeznie, ám a szombati előfutamok során így is jó tempóban versenyzett, aminek két 6. és két 9. hely lett a jutalma. A vasárnapi folytatás azonban már nem sikerült ilyen jól, az elődöntőben elért 17. helyezés után a döntőben ugyanis előtte ütköztek, és már nem volt hova mennie, így ez a futam is idő előtt ért véget a számára.

Martin ezt követően a Champions of the Future Euro Series futám fog indulni Cremonában.

Kövessétek a MOTAM Facebook és Instagram csatornáit, hogy elsőként értesüljetek a versenyzőink sikereiről és eredményeiről.