Küzdelmes futamokkal zárult a négyfutamos FIA gokart Európa-bajnokság az olaszországi Franciacortában. Molnár Martin nagy várakozásokkal érkezett a versenyre, hiszen ugyanezen a pályán két héttel korábban a Champions of the Future Euro Series (CF) záró futamán pályafutása egyik legjobb eredményét elérve, a döntőben a harmadik helyen végzett. A HUMDA Academy támogatásával versenyző pilótának ezúttal is megvolt a tempója, hiszen az OK Junior (OKJ) időmérőjén az első szektorban még a leggyorsabb volt, a második előfutamban is az ő neve mellett szerepelt a leggyorsabb kör, azonban ezt most nem tudta eredményre váltani.
Az időmérőn minden jól kezdődött. Itt fontos a jó helyezkedés, hogy a gyorskörén ne érjen utol senkit és ne veszítsen időt az előzéssel. A HUMDA Academy támogatásával versenyző Molnár Martin jól is szerepelt, ám az utolsó pillanatban egy versenyző bevágott elé. Az első szektorban legjobb részidőt (lila szektort) futott, ám a másodikban feltartották, így csoportjában 8., összetettben pedig a 76 fős OKJ mezőnyben 23. lett.
Egyedül az első előfutamában rajtolhatott a belső ívről, ezt kihasználva feljött a harmadik helyre. Ekkor a kipufogó hőmérséklet érzékelőjénél kidörzsölődött egy kábel, ami miatt folyamatosan azt mutatta a műszer, hogy túl meleg a kipufogó. Ez szegény keverékre utal, Martin azonnal dúsította, de mivel a műszer rossz értéket mutatott, ezzel pont rontotta a motor teljesítményét. A probléma ellenére is a 4. helyen végzett.
A következő két előfutama során kilökték, büntetést is begyűjtött, így a 20. és 21. helyen végzett, a tempója viszont ígéretes volt, amit a második futamban elért leggyorsabb köre is jelzett.
Az első előfutamot leszámítva mindig a külső ívről rajtolt, ami általában négy–hat pozícióvesztéssel jár a rajtnál. Az elvesztett helyezéseket minden alkalommal visszaszerezte, így az utolsó két előfutamban már a sokkal biztatóbb 7. és 5. helyen végzett, amivel az előfutamok után a 27. helyen állt.
Ezen szeretett volna javítani az elődöntőn, ám meglökték, beletolták az előtte haladóba, beesett a spoilere, ami miatt büntetést kapott és a 17. helyre sorolták vissza.
Minden megpróbáltatás ellenére bekerült a döntőbe, ahol azonban csak a negyedik kanyarig jutott. Éppen egy megforgó versenyzőt akart kikerülni, amikor hátulról beletolták egy másik gokartba. Martiné is keresztbe állt és félig rajta lógott az ellenfele gokartja. Nagy nehezen kiszabadította a saját gokartját, de nem engedték neki betolni, lehúzták a pályáról, így kiesett a versenyből.
Az OKJ döntőjében elrajtolt 36 fős mezőnynek pont a fele, 18 versenyző esett ki baleset miatt.
„Háború zajlott a pályán – mondta Martin. – Az időmérőn az első szektorom még jó volt, de a másodikban utolértem egy versenyzőt. Elég sok maradt a körömben. Az előfutamokon kétszer is begyűjtöttem büntetést, egyszer kilöktek, egyszer pedig a kidörzsölődött kábel miatt veszítettem időt. Azzal a három előfutamommal, ahol 4., 5., 7. lettem, elégedett lehetek.”
„A szuper előfutamban hátulról beletoltak az előttem lévő versenyzőbe, ott is megbüntettek, a döntőben pedig a negyedik kanyarig jutottam. Folytatni tudtam volna a versenyt, de mire kiszabadítottam a gokartomat, már nem engedték, hogy betoljam, lehúztak a pályáról.”
„Elég kalandos hétvége volt. A Champions of the Future harmadik helye után szerettem volna az Eb-t is jó eredménnyel zárni, de ez most nem csak rajtam múlott. Nem baj, jövő héten kezdődik a WSK, ott szépíthetek” – nyilatkozta a HUMDA Academy támogatásával versenyző pilóta.
Molnár Martin ezúttal nem szerzett pontot, így az FIA Európa-bajnokságot az OKJ kategóriában 11 ponttal a 21. helyen zárta.
Ezzel a CF és az Eb-sorozatok lezárultak az idei évre. Az OK Junior mezőny azonban nem sokáig pihenhet, hiszen már a következő héten folytatódik a WSK szezon, a kétfutamos Euro Series-zel, amelynek az első versenyét július 14–17-e között rendezik az olaszországi Lonatóban.