A hétvégén az angliai Snettertonban lép pályára a MINI CHALLENGE JCW mezőnye, benne Rácz Gerivel. Az EXCELR8 MOTORSPORT versenyzője komoly lökést kapott a legutóbbi fordulóban, a soron következő versenyhétvégén pedig ezt a lendületet kihasználva ismét hasonlóan jó eredményben bízik.

Önbizalommal telve, idei legjobb eredményével a zsebében várja a MINI CHALLENGE JCW 2022-es szezonjának ötödik fordulóját Rácz Geri. Az EXCELR8 Motorsport versenyzője az előző hétvégén, a skóciai Knockhillben ötödik helyezést ért el, amivel megmutatta, hogy képes a legjobbak közé kerülni. A hétvégén a kelet-angliai Norfolkban található Snettertonban lép pályára, hogy ismét hasonlóan jól szerepeljen.

„Ezzel az ötödik helyezéssel másoknak és magamnak is bizonyítottam, hogy képes vagyok jó eredményt elérni és az élmezőnybe kerülni, viszont két lábbal a földön kell maradnom, hiszen tudom, hogy ezután is keményen meg kell majd dolgoznom azért, hogy megismételjem ezt az eredményt, vagy jobbat érjek el. Úgy állok hozzá, hogy ha már egyszer összejött ez a helyezés, akkor mostantól szeretnék az élmezőny környékén maradni” – tekintett előre a hátralevő futamokra a HUMDA Academy támogatásával versenyző pilóta.

Ez már nem az a pálya

Mint oly sok versenypálya Nagy-Britanniában, egykor Snetterton is második világháborús katonai reptérként funkcionált, mígnem a Brit Királyi Légierő 1948 után már nem tartott rá igényt. Három évvel később két motorsport-őrült meggyőzte a helyi földtulajdonost, hogy az elhagyatott kifutót és szervizutakat felhasználva létrehozhassanak egy pályát, amelyen 1951 októberében meg is rendezték az első versenyt.

Innen pedig már nem volt megállás, Snetterton szép lassan az angliai motorsport-élet egyik ékköve lett, hosszú egyenesei és gyors kanyarjai ellenére pedig viszonylag biztonságos aszfaltcsíknak számított, lévén nem nagyon volt minek nekicsapódni, ha valaki lerepült róla. Noha a Forma-1 vagy más, rangos nemzetközi sorozatok soha nem látogattak el ide, itt rendezték Anglia első 24 órás versenyét, valamint az 1950-es évek végén itt létesült az első versenyzőiskola. 

A nyomvonal az évek során több kisebb-nagyobb változáson esett át, mígnem 2011-ben gyakorlatilag az egész helyszín teljesen megújult. Új paddockot, bokszépületeket és lelátókat húztak fel, számos kanyaron változtattak, és létrehoztak egy új, egy mérföldes nyomvonalat a pálya közepén. Így jött létre a ma is használatban levő, három különböző konfigurációt kínáló Snetterton, amelynek 300-as elnevezésű, leghosszabb körén a brit túraautó-bajnokság, és benne a MINI CHALLENGE futamait is rendezik.

„Semmiképpen sem unalmas pálya, sőt. Nem hasonlítható a versenynaptár egyetlen másik helyszínéhez sem, nagyon furcsa kanyarok is megtalálhatóak rajta, ennek ellenére jó rajta versenyezni. Mivel nagyon hosszú körről van szó, különösen nagy figyelmet kell fordítani a gumikra, amelyek hajlamosak a túlmelegedésre. A kezdetektől fogva a pálya utolsó része jelenti számomra a nagyobb kihívást, különösen az utolsó előtti kanyar, ami egy elnyújtott, tempós jobbos. A teszt végére azért belerázódtam, és sikerült ráéreznem, illetve végig tartottam a tempót a csapattársaimmal” – utalt a knockhilli forduló előtt beiktatott egynapos snettertoni gyakorlásra a 16 esztendős pilóta.

Eseménydús hétvége jöhet

A pálya természetesen az átalakítással sem lett lassú, sőt! Közben viszont sokkal versenyzőbarátabbá vált abból a szempontból, hogy kimondottan elősegíti a kanyarokon átívelő kerék a kerék elleni csatákat. „Kifejezetten széles a pálya – noha vannak szűkebb részei –, ami nagyon kedvez a párharcoknak és a kanyarokon át tartó csatáknak. Biztos vagyok benne, hogy emiatt kívülről és belülről is a szokottnál izgalmasabbak lesznek a versenyek” – mondta Geri, aki csapatától azt a házi feladatot kapta a teszt után, hogy mint általában, most is a lehető legtöbbet tanulmányozza a saját fedélzeti kamerás felvételeit, hiszen miután aludt rá néhányat, olyan dolgokat is észrevehet és másképp láthat, amiket a friss tapasztalat birtokában nem.

És ha már tapasztalat, a szezon második felére fordulva az EXCELR8 MOTORSPORT pilótája úgy érzi, jelentősen előrelépett ezen a téren, és például a versenyek elejéhez is teljesen másként áll hozzá, mint az idény elején.

„Amiben egészen biztosan fejlődtem, az a futamok első két köre. Kezdetben az autó és a mezőny is új volt a számomra, ezért óvatosabban vezettem. Most viszont már érzem, hogy hol vannak az autó határai, emiatt pedig az elejétől fogva jobban tudom nyomni, és adott esetben képes vagyok pozíciókat javítani. Emellett a versenytársakat is egyre jobban kiismerem, és tudom, hogy kik azok, akik ellen defenzívebben kell vezetni, és kikkel szemben lehet bevállalósabbnak lenni.”

 

Ralisok között és az online térben is hangolt a folytatásra

Hogy ne maradjon benzingőz nélkül a két futam közötti hetekben, és a szurkolókkal is találkozhasson, egy héttel a snettertoni hétvége előtt Geri Zalaegerszegen, a TRP Hungary által szervezett II. ZEG Rally Show-n vett részt, természetesen csak vendégként. Ez azonban nem azt jelentette, hogy a partvonalon kívülről figyelte a hazai ralizás krémjét, hiszen MINI-jének bemutatókra épített változatával végigrobogott a rali zalaegerszegi szakaszán, és autózott egy kicsit a közönségnek.

Két nappal később pedig mindezt megfejelve részt vett a SIM Liga iRacing Summer Cup negyedik fordulóján, mivel a sorozat úgynevezett VIP-keddet tartott, aminek keretein belül Geri mellett a háromszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbi is az online mezőny tagja volt. A fiatal magyar sportoló a Forma-1 által minden évben meglátogatott montreali pályán körözhetett.

A MINI CHALLENGE JCW Class hivatalos programja

Szombat

12.30 – 13.00: Időmérő edzés
17.40 – 1. futam, 20 perc

Vasárnap

11.05 – 2. futam, 20 perc
16.45 – 3. futam, 20 perc