Pályafutása
Losonczy Levente tízéves korától kezdve végig járta a gokartosok ranglétráját különböző Rotax-bajnokságokban, majd 2019-től a Bohemia Clio Cup mezőnyében zártkarosszériás autóval is kipróbálta magát. Három szezon után újabb fontos lépcsőfok következett a pályafutásában; 2022-től TCR kategóriás túraautókkal áll rajthoz. Idén az Aggressive Team Italia színeiben a TCR Italy és a TCR Europe futamain versenyez.
Több F1-es nagydíj helyszínén, például Monzában, Imolában, a Paul Ricardon, a Red Bull Ringen, Barcelonában és 2023. június 16-18. között a Hungaroringen is pályára lép a Hyundai legkorszerűbb benzines túraautójával, az Elantra N TCR-rel. Levente az olasz bajnokság első fordulójában, Imolában a második futamon összetett 3. helyezést ért el, a következő fordulóban, Misanóban a 25 éven aluli versenyzők értékelésében lett 3. helyezett.
A csapat
Az Aggressive Team Italia évek óta részt vesz a versenyzésben, folyamatosan rajthoz áll nemzeti bajnokságokban. 2015-ben, 2016-ban és 2020-ban megnyerte a Lotus Cup Italia-bajnokságot, és 2020 óta részt vesz a TCR Italy és a Coppa Italia Turismo sorozatokban, Hyundai i30 N TCR-rel. A csapat személyzetét szakképzett szerelők, versenymérnökök és sportigazgató alkotja, képesek kihozni az autóból a lehető legtöbbet és a versenyzőknek mindig maximális kiszolgálást biztosítanak a telemetria és a videós tartalmak megfelelő rögzítése és értelmezése révén. A versenyzés iránti szenvedély a részletekre való folyamatos odafigyelés és a lehető legjobb műszaki megoldások megtalálása révén lett hivatás, ez hozza ki a versenyzőkben rejlő lehetőségeket. A csapatot mindig ez a szellemiség hajtja!
A versenyautó
A Hyundai Motor N márkája nagyteljesítményű járműveket gyárt, a fejlesztés a namyangi K+F központban zajlik. A járműveket később a németországi Nürburgringre, a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájára küldik, ahol szigorú tesztelésnek vetik alá. Az N márka a nevét a Namyang és a Nürburgring első betűjéből kapta. Az N márka 2013 óta számos raliversenyen és versenyen ért el győzelmeket, többek között az FIA Rally-világbajnokságon (WRC), az FIA Túraautó-világkupán (WTCR) és a Nürburgringi 24 órás versenyen.
A Hyundai motorsport-tevékenységét az új technológiák, a hatékonyság és az innováció vezérli, a Hyundai N célja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, élen járva a fenntartható mobilitás korszakában. A különböző motorsport-eseményeken való részvétel révén a gyártó azokat az alkatrészeket teszteli, amelyek az N-t valóban N-é teszik, akár elektromos hajtással is.
Hyundai Elantra N TCR
A Hyundai Motorsport Customer Racing divíziója 2019 szeptemberében kezdte meg az Elantra N tervezését, 2020 júniusában már tesztelték is a sikeres i30 N utódját, majd egy évvel a tervezés után, 2020 szeptemberében mutatták be az új modellt a Pekingi Autószalonon. Az Elantra N a legendás Daytona International Speedwayen debütált 2021 januárjában, majd májusban egy másik híres pályán, a Nürburgring Nordschleifén rendezett négyórás NLS 3 versenyen elsőre megnyerte a TCR kategóriát. Júniusban az Elantra N TCR 1-2. helyen végzett a WTCR-ben a debütáló hétvégéje 2. futamán a Nürburgring Nordschleifén. A Hyundai Motorsport TCR autója 1-2. helyen zárt a kategóriájában a Nürburgringi 24 órás versenyen.
Részletes műszaki adatok
Motor
Típus | 2.0 literes közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős |
Teljesítmény (max.) | 350 LE, 7000 fordulat/perc |
Nyomaték (max) | 450 nm, 3500 fordulat/perc |
Elektronika | ECU és energia-gazdálkodási rendszer |
Hajtás | Elsőkerék-meghajtás |
Sebességváltó
Sebességváltó | Hatfokozatú szekvenciális sebességváltó pneumatikus pillangóváltóval |
Differenciálmű | Mechanikus, külső előfeszítés-szabályozóval |
Kuplung | Kerámia ikertárcsás tengelykapcsoló |
Pilótafülke
Ülések | OMP versenyülés |
Övek | OMP hatpontos, HANS kompatibilis |
Műszerfal | Kompakt, konfigurálható vezetői kijelző |
Futómű
Első felfüggesztés | MacPherson rugók, állítható lengéscsillapítók |
Hátsó felfüggesztés | Multilink, állítható lengéscsillapítók |
Kormányzás | Elektromos fogasléces szervokormány |
Első fékek | 380 mm-es féktárcsák Hyundai Motorsport hatdugattyús féknyergekkel |
Hátsó fékek | 278 mm-es féktárcsák kétdugattyús féknyergekkel |
Kézifék | hidraulikus vezérlés |
Kerekek | 10×18 colos aerodinamikus felnik, a Hyundai Motorsportnak tervezve |
Karosszéria
Szerkezet | A Hyundai Motorsport által tervezett könnyű, nagy szakítószilárdságú acélból készült bukókeret |
Karosszéria | Acél- és kompozitszálas panelek |
Hossz | 4710 mm |
Tengelytáv | 2750 mm |
Szélesség | 1950 mm |
Nyomtáv szélessége | 1780 mm |
Tank | 100 liter |
Tömeg | A TCR szabályok szerint legalább 1265 kg vezetővel együtt |
Így készült a Hyundai Elantra N TCR
A Hyundai TCR projekt mérföldkövei
2021. október: A Hyundai Elantra N TCR ügyfelei a TCR Europe-ban a sorozat csapatbajnokságának megnyerésével megszerezték az autó első bajnoki címét.
2021. június: A Hyundai Elantra N TCR 1-2. helyen végez a WTCR-ben debütáló hétvégéjének 2. futamán a Nürburgring Nordschleifén. A Hyundai Motorsport TCR autója 1-2. helyen végez a kategóriájában a Nürburgringi 24 órás versenyen. A Hyundai Veloster N ETCR győztesen debütál a versenyen az új PURE ETCR sorozat első fordulóján.
2021. május: A Hyundai Elantra N TCR európai versenydebütálásán, a Nürburgring Nordschleifén rendezett négyórás NLS 3 versenyen a Hyundai Elantra N TCR megnyeri a TCR kategóriát.
2021. január: A Hyundai Elantra N TCR a Daytona International Speedwayen debütál a Hyundai USA által támogatott Bryan Herta Autosport csapatával.
2020. szeptember: A Hyundai Elantra N TCR-t a Pekingi Autószalonon bemutatják a nagyközönségnek. A Hyundai Motorsport egymást követő harmadik évben a második helyen végzett a TCR kategóriában.
2020. június: Megkezdődik a Hyundai Elantra N TCR tesztelése.
2020. január: A Hyundai i30 N TCR ügyfelei megszerezték az autó 100. futamgyőzelmét (TCR Malaysia, Sepang).
2019. december: A Hyundai Motorsport TCR ügyfelei hét különböző sorozatban szereztek bajnoki címeket, zsinórban másodszor megnyerték a WTCR bajnoki címét is
2019. szeptember: A Hyundai Motorsport Customer Racingnél megkezdődik a Hyundai Elantra N TCR tervezése.
2019. március: A Hyundai Veloster N TCR megszerezte első futamgyőzelmét a sprint TC America sorozatban a Circuit of the Americas versenypályán.
2019. január: A Hyundai America hivatalosan is bemutatja a Hyundai Veloster N TCR-t az IMSA Michelin Pilot Challenge szezon előtt.
2018. december: Megkezdődik a munka a Hyundai Veloster N ETCR-en.
2018. november: A Hyundai i30 N TCR ügyfelei megnyerik a WTCR szezon versenyzői és csapatbajnoki címét is.
2018. április: A Hyundai i30 N TCR történelmet ír, megnyeri az új FIA Túraautó Világkupa (WTCR) első versenyét Marokkóban.
2017. december: A Hyundai Motorsport leszállítja az első Hyundai i30 N TCR-t az ügyfélcsapatoknak a 2018-as szezonra.
2017. október: A Hyundai i30 N TCR bemutatkozik a kínai Zhejiang Circuit versenypályán a TCR International Series keretében – és megszerezte első futamgyőzelmét.
2017. július: A Hyundai i30 N TCR-t először lép pályára a 24 órás misanói versenyen, egy kibővített teszt részeként.
2017. április: Megkezdődik a Hyundai i30 N TCR háromnapos tesztelése a spanyolországi MotorLand Aragón pályán.
2017. február: A Hyundai Motorsport TCR projektjének nyilvános bejelentése.
2016. szeptember: Megkezdődik a Hyundai Motorsport TCR projektjének tervezése.
Versenynaptár
2023. április 21-23.
TCR Italy
Imola
2023. május 5-7.
TCR Italy
Misano
2023. június 9-11.
TCR Europe
Spa-Francorchamps
2023. június 16-18.
TCR Europe
Hungaroring
2023. július 7-9.
TCR Italy
Mugello
2023. július 21-23.
TCR Europe
Paul Ricard
2023. szept. 8-10.
WHB Győr Rally
Győr (Showtime)
2023. szept. 15-17.
TCR Italy
Monza
2023. szept. 22-24.
TCR Europe
Monza
2023. október 13-15.
TCR Italy
Vallelunga
2023. október 20-22.
TCR Europe
Barcelona
2023. október 27-29.
TCR Italy
Imola
hírek
Losonczy Levente a 3. helyen zárt a TCR Italy-sorozat 25 éven aluli versenyzők értékelésében
Az Aggressive Team Italia pilótája az idei legnagyobb sikere helyszínén, Imolában búcsúztatta a túraautós szezont.
F1-es pályán zárult a TCR Europe-szezon, Losonczy Levente erős ellenfelekkel versenyzett
A riválisok autói nagy kihívás elé állították a győri versenyzőt, aki a hétvégén Imolában lép pályára.
Erős folytatás Olaszországban: Losonczy Levente dobogóra állhatott Vallelungában
Az Aggressive Team Italia pilótája a TCR Italy első vallelungai futamán a 25 éven aluliak között a legjobbnak bizonyult